torsdag 9 augusti 2012

Torsdag-bullbak och löpning

I dag har jag varit duktig! Började med en rask morgonpromenad med hundarna på 1 timme.
När jag kom in åt jag och barnen frukost. Därefter gjorde vi bulldeg. Mendans den jäste gick jag upp till spåret och sprang 5:an och gick hem i rask takt.Allt som allt tog det 1 timme från att jag lämnade hemmet.
Löpningen kändes bra idag, Kändes som om jag hade bra klipp i steget idag.
När jag kom hem tog vi tag i degen.

Smörkrämen med vaniljsmak är mums!



Ett hav av bullar!!
Om Pappa läser bloggen så är du välkommen och smaka. Varje gång han smakar några av mina bullar säger han att dem är så goda!!
När Mattias kom hem från jobbet tog vi bilen till palstorpsskogen. Jag blir så glad när jag ser hundarna springa och hoppa över stock och sten. Vi hittade även lite kantareller så ikväll blir det svampomelett för mig och Mattias.
När vi skulle åka hem var Doris och Smilla inte inom synhåll... jag vissla och efter typ 30 sekunder ser jag Smilla komma springandes ut från skogen. Men ingen Doris... Vi stod där och vänta i 5 minuter och sen kom hon... jag hann tänka många saker kan jag säga. Jag var inte ororlig för bilar för där vi var är det ingen riktig bilväg. Men jag såg mig själv ringa Pernilla och säga att Doris hade sprungit bort....Med tanke på hur mycket vildsvinsbök det är i skogen så tänkte jag den tanken oxå.
Nu blev det inte så som tur var. I morgon kommer Pernilla hem så detta var sista skogspromenaden med Smilla och Doris.
Så här ser det ut på kvällarna när hela familjen sitter och tittar på TV. Hundarna slappnar av sover.


Doris sover


Smilla

Gos innan skogspromenaden med Smilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar