måndag 6 augusti 2012

Måndag

Enligt väderleksrapporten skulle det bli regn och åska så jag och Elin planerade att åka in till Willys och köpa jäst för att kunna baka bullar.
Vår fina Elin, som hade gjort sig fin för att åka till Willys!
Men när vi kom in till stan sken solen och det var väldigt varmt. Vi handlade och åkte hem. Vi bestämde oss för att avvakta med bulldegen då det var så bra väder. Jag la mig i min solstol på altanen och lyssande på min lyssnarbok. Elin leker med Jonna och Maja är med Johanna.
När Mattias kom hem åkte vi till palstorps skogen. Där finns det inga bilvägar. Eftersom jag inte litar på Doris.... Det är skillnad på Smilla och Doris. Doris är i sin egna lilla värld i skogen. Smilla springer oxå hej vilt men har koll på oss och vi litar på henne. Hon kommer mer eller mindre alltid när jag visslar.


Vi hittade lite kantareller. Men det var ingen bra svamp skog.
Jag testade olika vitbalans på kameran på nedanstående bilder. Vilken skillnad!!
Första bilden är med autovitbalans.
Autovitbalans, färgerna hämtas inte upp och bilden är kall

Här är det "moln" på vitbalansen och färgerna kommer fram betydligt mer
Jag ser på långt håll hur Doris rullar sig.... jag ropar men hon fortsätter och jag är för långt bort för att hinna ta henne på bar gärning.
Kan tala om att det var något bajs... säkert vildsvins bajs... så det blev duschen för Doris när vi kom hem...
Mysig hund...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar