tisdag 7 augusti 2012

Dagarna bara går!!!

Oj vad tiden går fort när man är ledig. Jag kan inte säga att jag har gjort något speciellt. Men tiden går ändå.
I morse gick jag upp till spåret och sprang 5:an och gick hem så totalt 9 km. Kände lite grann i vänster benhinna men det är mycket bättre i allafall.
Elin har lekt med Jonna hela dagen, Maja är med Johanna och Julia på badhuset. Det är så ovant att jag har så mycket tid för mig själv!
När Mattias kom hem gick vi ut med hundarna i skogen. Doris var bara borta 2 ggr idag... hon kommer tillbaka men det är lite olustigt när det inte är min hund. Jag kan inte slappna av på samma sätt i skogen som när jag endast är med Smilla men det är ju så det är. Vi lyckades bryta Doris i sitt spårande en gång genom att slänga kopplet mot henne. Hon tittade upp så förvånat och sen var det inte mer med det. Hon fortsatte inte spåra efter det utan föjde snällt efter oss.
Vi hittade lite kantareller idag igen. Jag tog kort på dem två största!
Jag har sagt det förr, ibland hittar jag massa kort som jag inte vet om är tagna. Här kommer dem... Antar att Maja och Elin har ställt upp kameran på bardisken och sen poserat.




Efter vår skogspromenad gjorde jag en smoothie med annanas, banan och lite blåbär. Mums!



Här om kvällen bad jag Mattias ta på sig sina cykelkläder för jag vill ut och öva att ta svisch bilder med kameran. Det var svårt att få honom skarp samtidigt att få till svischet. Men nedan är några stycken.




Ovan har jag valt en lång slutartid och samtidigt följa med i rörelsen för att få till en "svisch bild". Jag provade sen att ta med det automatiska läget för rörelse. Bilden blir skarp men det ser ut som om Mattias står still på cykeln..

Det blir ju inte en bild med liv i när jag använder den inställningen.
Jag tycker att det är mycket roligare att få till en svisch bild.
Nu ska jag koka potatis, Det bir pannbiff och brunsås till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar