måndag 27 augusti 2012

Rallylydnad och skolstart

Oj vad svårt det var för barnen att somna igår kväll..något spända skulle jag säga.
I morse när jag kom in med Smilla vid 6:30 tiden stod Elin i hallen fullt påklädd och klar. Plattat håret och allt...
Jag följde med Elin till skolan idag och var där någon timme. Jag beundrar verkligen lärarna. Jag skulle aldrig klara deras jobb. Kunna var lugn och lyssna på alla, vara pedagogisk. Elins fröken Linda är fantastisk.
Här gör Elin sin egna namnskylt
Maja inför skolstarten, min stora underbara Maja!
Jag vet inte om jag har berättat att jag har varit och kollat upp varför jag har så ont när jag springer.... kraftig benhinneinflammation... tänk att jag ska vänta så länge innan jag söker hjälp. Jag har haft det så här sen i maj. Nu har jag löpförbud vilket är trist när jag äntligen har kommit in i att springa. Tydligen behöver jag inlägg i skorna då min hålfot inte är som den ska. Så på fredag kommer det en karl upp från mjölby som "gjuter" inlägg efter mina fötter. Dyrt men förhoppningsvis blir jag av med problemet!
Så när jag kom hem från sjukgymnasten idag åkte jag och Smilla upp till skogen och plockade lite kantareller.
Ikväll var det premiär på rallylydnaden. Mia och Angelica som var Smillas och min instruktör på valpkursen var med. Kul!! Och det kändes faktiskt riktigt roligt. Än så länge var det dem lätta skyltarna... så det kan ju vara därför jag tyckte det var roligt. Smilla skötte sig utmärkt. Så detta tror vi på!!

vad vill du??
I morgon ska vi träna lite rallylydnad i parken efter jobbet. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar