söndag 27 november 2011

Veckan som gick

Den här veckan har jag varit hos doktorn två ggr. I måndags fick jag pencilin för att ta bort bihålsinflamationen. Men den medicin jag fick då var för svag. Så i onsdags var jag där igen och fick antibiotika. Jag tycker att trycket i huvudet och bihålerna har minskat men det är ingen skillnad med örat. Jag blir knäpp!! Hör mer eller mindre ingenting, det enda jag hör är ett pipande ljud.. Jag hoppas verkligen att det släpper snart.
Det är verkligen sjukstuga hemma hos oss nu. Mattias fick en jätte låsning i nacken som innebär blixthuvudvärk. Han kan få så i bland. Det var länge sen han hade så. Säkert flera år sen. Den enda som kan hjälpa honom är kiropraktorn Björn, inga andra kiropraktorer har lyckats. Björn klämde in honom på en tid i onsdags, han fick 10 minuter! Men det hjälpte. Han har nu en inflammation i muskeln men blir sakta bättre.
Smilla har börjat löpa. Det var på tiden! Vi har trott hon varit på gång länge. Så det var skönt att det började nu. Hon tar löpet med ro, kissar väldigt mycket för att markera vart hon finns... otroligt kelig och vill vara när.
I helgen har vi tagit fram adventsljustakarna och någon tomte. Det är svårt att få julstämmningen att komma fram tycker jag när det är så varmt ute.

Blir så glad när jag ser denna lilla tomtenissa. Hon ser så glad ut.

Trädet vid entrén har fått lite belysning

Bytte ut den gröna mattan mot en röd, blev vädligt ombonat och varmt
I går var vi och handlade lite, bl a köpte vi en pepparkaksklänning till Elin som inte vill vara lucia i år. Den klädseln åkte på så fort vi kom hem.
Puss på dig

Kram
Vi får se om vi åker iväg på en julmarknad i eftermiddag. Vädret känns lite så där. Det börjar blåsa upp nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar