lördag 5 november 2011

Lördag

Började dagen med en långis i skogen med Smilla. När vi kommit en bit in i skogen där det är avverkat mycket skog ser jag hur Smilla spänner sig och rusar iväg... Det jag ser är tre vita rådjursskjärtar som hoppar och en röd/vit Welsh som springer efter......
Efter ett tag vänder sig Smilla om och kollar efter mig som är en bra bit bort! Då springer jag åt andra hållet. Kors i taket!! Hon vänder och rusar efter mig. Känns skönt att hon väljer mig och inte rådjuren...
I dag tog jag med mig kameran för att kunna filma när hon söker rätt på pinnen. Filmen blev sådär men ni ser ändå att hon grejar det!

Här lägger jag pinnen som jag har haft i min hand

 Återigen...man låter ju så töntig men det är av kärlek och stolthet!

Den andra filmsnutten är när Smilla hämtar bollarna och lämnar dem vid mig.

På förmiddagen kom mamma och pappa förbi och lämnade äppelmust av egna äpplen som min bror lämnat till Värmdö musteri. Man skulle kunna tro att detta är vin men icke, äppelmust tillverkade av mamma och pappas äpplen. Väldigt gott.
För er som får mycket äpplen och inte tar reda på dem så är detta ett bra sätt! Tror faktiskt att hållbarheten är lång. Har för mig att Fredrik har sagt att öppnad tetra håller sig i flera veckor.

Sista kortet för idag är på Elin som ligger och njuter i den nya soffan!
Ikväll ska vi bort på Halloween fest. Ska ta med mig kameran så ni kan få se vilka snyggingar vi är!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar