onsdag 2 november 2011

Lyx i vardagen!

Idag onsdag är jag ledig för att det är höstlov. Känns så lyxigt att vara ledig en vardag i veckan när andra jobbar!.
Vi har haft en riktigt bra dag. Började med att göra deg för att baka lussebullar med vit choklad. Medans den jäste så åkte jag och Smilla upp till spåret. Så skönt och tyst och inga joggare!
När vi kom hem så bakade vi bullar.

Elin smular jäst


Färdiga lussebullar
På eftermiddagen åkte jag och Elin in till stan för att gå på teater. Pettson och Findus stod för underhållningen. På vägen till culturum hittade jag fårskinnet som jag vill ha!!!! Tyvärr det dyraste! 2100kr..... blev inget den här gången. Men så fint. Känner ni något som har ett sådant fårskinn till bra pris är ni välkomna att höra av er!
Vill ha!

Elin

När vi kommer in på culturum hör vi hur någon ropar Elin, jag tittar och tittar över hela salongen och ser att Elins kompis Emma står och vinkar till oss. Då blev det ju ännu bättre när Elin träffade Emma!
Elin och Emma

Pettson och Findus hus

Tyvärr fick vi inte ta kort under föreställningen.
Både Elin och jag tyckte att det var roligt. Skönt och roligt att spendera lite egen tid med Elin. Det blir väldigt ofta att hon bara "hänger" med på Majas aktiviteter.
Jag röstar för fler sådana här dagar!!!! VARDAGSLYX!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar