söndag 20 november 2011

Torsdag - Söndag

I torsdags gick jag till jobbet, ingen hörsel på höger öra och lite förkyld, annars är det bra. Känns inget i kroppen.
Jag tog med mig syrran Doris hem efter jobbet. Pernilla hade en del ärenden att göra på kvällen så för att Doris skulle få det lite bra och kul så fick hon följa med hem till oss. Smilla blev förvånad när jag kom hem med Doris men överlycklig.
Dragkamp, så här still kan dem vara då ingen ger sig och vill släppa taget


Båda två sov på överkastet nedanför våran säng, det märks så tydligt att dem är vana vid varandra. Så skönt att Pernilla och jag kan hjälpas åt vid behov.
På Fredagen hade jag tagit ledigt för Mattias var ledig och vi skulle åka till IKEA. Vi åkte hem till Pernilla och lämnade hundarna innan vi åkte till Stockholm. Pernilla åkte hem vid lunch för att gå ut med dem. Det fungerar jättebra att lämna dem själva tillsammans oxå.
På Ikea köpte vi tavelramar och belysning till tygtavlan och fönstret i vardagsrummet. Längtar tills mattan kommer nu .
Så här fint blev det!
Maja var på bio på fredagkvällen och åkte hem sen till Ida för att sova där.
På lördag morgon kom Pernilla ut till mig och vi tog en 2 timmars promenad längs med sörmlandsleden. Så härligt! Hundarna var överlyckliga. En bra start på lördagen alltså! Passade på att plocka lite vitmossa till en kruka som jag köpte på Ikea som jag planterade hyacinter i. Tänk att nästa helg är det första advent och det känns inte som det alls!


När jag kom hem var Mattias ute och cyklade och Elin var hos Jonna så jag passade på att baka en blåbärskaka som vi skulle ha med oss till Pernilla på kvällen.
Strax därpå kom Elin och Jonna hem till oss och fick lite festis och lussebulle.

Jonna och Elin
På eftermiddage skulle jag och Mattias sätta upp dem nya hissgardinerna i köket som jag beställt. Men när vi hängde upp dem var tyget felsytt och det blev inte alls bra så dem kommer skickas tillbaka. Det blev att sätta tillbaka dem andra garinerna. Passade på att göra om lite med lampa och blomma i ena fönstret.

fönstelampa istället för bordslampa
På källen åkte vi till Pernilla med familja för att äta lite mat och träffa Ulle och Tord med familj. Trevlig som vanligt men tyvärr kännner jag inte någon smak och lukt. Obehagligt!! Så tråkigt!! Pernilla serverade ren sprit Mintu för att jag skulle bli av med mina baciller. Inte ens spritsmaken kände jag, endast att det brände i halsen. Hostan blev iallafall bättre.
På måndag tänker jag ringa till DKV, där jag har en privat sjukförsäkring via jobbet för att få en tid till läkaren. Jag kan inte gå så här!!! Är rädd för hur flyget ska påverka mitt öra när jag ska till Danmark i slutet av veckan.
Idag söndag står promenad i skogen på schemat och så ville Maja åka in till stan för att visa vad hon önskar sig i julklapp. Jag hoppas verkligen att jag kan dansa i kväll då jag inte vart med dem sista två gångerna. Det är endast denna gång och nästa söndag kväll kvar och sen är det avslutning på Träffen för dans till Donnez...undrar hur det ska gå???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar