söndag 13 november 2011

Söndag=farsdag

I morse var det jag som tog morgonpromenaden med Smilla, känns i luftrören att jag inte är helt ok. Har ingen feber men är fortfarande väldigt förkyld.
När jag kom in hade Maja förberett frukosten och tänt ljus, vi gick in till Mattias och gratulerade honom på farsdag.
Elin och jag hade köpt ullstrumpor som han ville ha nu när det börjar bli kallt när han ska cykla.
Maja var på stan igår med Johanna, hon köpte nedanstående till Mattias för sina pengar. Jättefint tycker jag!
I kortet står det: Nästan lika cool som mig.... grattis på farsdag!

Jättefint hjärta i trä som ska pryda sovrummet!
Igår gjorde vi ordning tygtavlan. Lite pyssel var det, men det blev riktigt bra.

När Mattias var på NA Svensson hittade han dessa kuddar och dem kommer bli perfekta. Nu ska vi bara hitta en större lila kudde som ska vara i hörnan. Dem vita ska bort.
Nu börjar vi få en känsla för hur det kommer bli. Mattan kommer om ca 2 veckor.Den kommer från EM möbler. En grön rya matta, märke RIO.
Längtar tills jag kan få till fönstret med gardiner. Men jag är så känslig med för mycket mönster så jag vill inte gå händelserna i förväg så vi avvaktar tills mattan är på plats.
Idag är Maja, Johanna och William på badhuset. Maja går direkt till Mormor och Morfar där vi ska äta middag. Mattias kommer oxå dit direkt efter en 6mils runda på cykeln.....galen!!!
Så det blir jag och Smilla och Elin som kommer åka till Mormor och Morfar och möta upp resten där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar