söndag 30 oktober 2011

Lördag

Vi åke in till stan en sväng på förmiddagen, Maja klippte sig och vi hittade soffbordet som vi ska ha till nya soffan! Kul!! Kollade även mattor och nu är man ju sugen på plommon färgad matta. Härligt nu till hösten/vintern. Mustiga färger! Till våren vill man ju ha grönt. Jag tänker så här: har man grunden med möbler, bord etc så behöver det ju inte kosta så mycket om man vill byta färg med mattor och kuddar.
På eftermiddagen gick jag och Smillis i skogen längs med sörmlandsleden. Så mysigt, tyst, härligt höstväder och Smillis njöt i fulla drag.
Jag tränade lite inkallning och belönade med bollar som jag kastade som hon hämtade och kom och lämnade till mig. Hon var verkligen på G idag!

Vänster eller höger..

Sörmlandsleden är underskattad! Så välvårdad och fantastisk natur

Man tager vad man haver...övar lite hopp och balans på stock

Oj oj det är så mycket fågelkvitter, Smilla undrar vilket håll hon ska springa åt

Oh där uppe är en fåge!

Här tvingar matte mig att ligga ned bland vitmossa


Njuter


Hämtar bollen till matte

kommer nedspringandes

Nu är jag nära Matte
Idag söndag blir det städning och en träff med Pernilla och Johanna så hundarna får busa. Bugg på kvällen. Ja och sen är denna helg slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar