söndag 9 oktober 2011

Intensiv vecka och skön helg!

Veckan har varit bra men intensiv. I torsdags flög jag till Danmark. Den här gången hittade jag till flygplatsen utan problem! skönt. Tacka vet jag hederliga kartor. Det var en tät dimma så landningen tog 10 minuter längre. Man såg inte marken förrän man verkligen var nere... otäckt tycker jag som är flygrädd. Planet "vobbla" under nedstigningen vilket påverkade mitt usla balanssinne som gör att jag blir illamående. Det satt i fram till lunch.
På kvällen tog jag tåget hem. Den här gången tog jag en åksjuktetablett. Blev inte lika påverkad. Skönt.
På torsdagskvällen sprang Maja Tun rundan. Den underbara tjejen sprang 5 km på 25 min! Hon kom 6:a i damjuniorerna. Hon slog orienterare, löpare och kanotgymnasister! Så duktigt. Hon sa att det var jobbigt på slutet och att hon fick blodsmak i munnen men då tänkte hon på mig som utsätter mig för att flyga trots att jag är rädd och bestämde sig för att ge allt för mig! Gullunge!!!
Fredagen var välkommen kan jag säga. Har haft lite ont i huvudet i veckan, det är dags för massage. Nacken spökar!
Igår var det en helt fantastisk dag! Jag och Pernilla och barnen + hundarna hade bestämt att vi skulle gå på sörmlandsleden och hade med oss en engångsgrill och fika. Jag tog med mig kameran men när jag skulle ta första kortet var batteriet slut. Blir sur på mig själv att jag inte kollade det innan. Det var en grym dag. Hundarna var lösa och sprang överallt men ändå höll dem sig runt oss. Barnen hittade massor av trattkantareller. Jag och Pernilla grillade korven medans barnen plockade. Dem plockade två Ica kassar fulla med svamp. Helt sjukt mycket!
En bild från Pernillas iphone
På kvällen åkte vi in till Pernilla för att lämna Maja där. Hon skulle sova över. Då ville Elin sova över hos Mormor och Morfar och det gick oxå bra. Mattias och jag passade på att ta med hämtmat från den indiska restaurangen. Så gott! Hyrde filmen hilmlen är oskyldigt blå, helt ok film.
I morse när jag var ute med Smilla hade jag täckjacka och mössa! Det har varit frost inatt! Vi får väl se vad denna dag har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar