lördag 15 oktober 2011

Höstdag-Lördag

Vaknade vi 7.30 tiden och gick ut med Smilla. I natt har det varit kallt. Det var frost i gräset när vi gick ut.
När vi kom in var barnen vakna och Maja hade pakat väskan inför Boda Borg med fotbollslaget. Det blir en heldag där för henne idag med taco buffé,
Jag, Mattias och Elin åkte in till stan och tog en fika på Mekka. Vi hann shopa lite oxå... jag köte en blus på MQ som jag tittade på i veckan, men som jag tyckte var för dyr. Men min man tyckte att jag var värd den.... så då slog jag till.
Vi var inne secondhand affären och hittade ett par mer eller mindre nya svarta uggs stövlar till Elin. Tror faktiskt att dem är äkta! 40 :-!! dagens fynd!
När vi kom hem gick vi ut i skogen med Smilla.
Idag var det en sådan dag då det luktade skog om ni förstår vad jag menar och soligt, klart och hög luft! Så himla skönt.
Vi hade tagit med cykeln till Elin så hon cyklade i skogen, Smilla var inte sen på att hänga med i hennes tempo. Vi gömde en pinne som Smilla fick leta upp. Det grejade hon galant.


Här ligger jag gömd i gräset, man riktigt ser hur Smilla hoppar sig fram


Husse och Smilla som kollar att jag är med.

Det är så mysigt uppe på höga stenar/berg!
Ikväll blir det grillad kyckling med pasta sallad. Har precis tänt lite ljus och en brasa för att få lite skön värme inne. Det är verkligen härligt att vara ledig, man vill ha mer!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar