lördag 1 oktober 2011

Sommarvärme!

Den här veckan har varit ganska lugn, det enda som var utöver det vanliga var föräldrarmöte för Elin. Jag blir så imponerad av lärarna! Jag kan inte komma ihåg att förskoleklass/Lekis var så här bra som det är nu. Lärarna leker fram kunnandet hos barnen.
Jag skulle inte kunna ha det tålamodet som fröknarna har.
I helgen är vi hundvakt till Doris då Pernilla och hennes familj är på Wallmans salonger i STHM för att fira hennes mamma som fyllt 60 år.
Igår kom Pernilla ut till oss vid 7,30 tiden och vi började med en härlig morgonpromenad i skogen. Vi mötte även Smillas kompis Bella som är en flat och är 2 år. Smilla betedde sig lite underligt..började skälla. Jag tror faktiskt att hon ville ha Doris för sig själv...
Det blev duschen för hundarna när vi kom hem kan jag säga.
Maja hade bakat frukostbröd tills vi kom hem. Jag hade fått ett recept från min chefs fru som skulle vara så enkelt. Vi gjorde degen på kvällen och det var super enkelt och lät den gäsa i kylskåpet under natten. På morgonen var det bara att "klicka" ut brödet och sätta in i ugnen vilket Maja gjorde när vi var ute med hundarna. Det var lyx att få varma frukostbullar till frukost. Det kunde dock vara lite mer salt i dem. Men det gör vi nästa gång!
Efter frukosten åke vi till lager 157 i Hälleforsnäs. Vi skulle köpa en one piece till barnen. Men när vi kom dit fanns det inga såklart... men det blev lite strumpor och mössor så vi åkte inte därifrån tomhänta.
Resten av dagen bestod av att slappa och leka med hundarna. Vi t om åkte och hämta pizza på kvällen.

Doris till vänste roch Smilla till höger
Idag söndag har Maja fotbolls match. Den här gången på hemmaplan! Nu gäller det!! Dem ska möta serieledarna och vinner dem så bör dem vinna slutspelet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar