lördag 3 december 2011

Dans på träffen och lucia firande

Ja ni, jag hostar fortfarande men hörseln är tillbaka till och från. Så det är på väg att bli bättre. Tack för det! Har varit så här i nästan 4 veckor nu.
I fredags hade vi dansavslutning på buggen. Vi avslutade med dans på träffen till Donnez, tyvärr spelade Donnez traditionell dansbandsmusik vilket gjorde att man tyckte att det blev sådär. Men vi buggade, buggade och buggade. Jag och Mattias åkte hem framåt midnatt. Maja och barnen var hos mormor och morfar medans Smillis var hos syrran och sov över.
I dag har vi haft luciafirande med miniorerna som Elin går på. Väldigt mysigt, måste säga att här har kyrkan verkligen lyckats. Maja har oxå gått på miniorerna och juniorerna. Dem får pyssla, baka, rita och massor av annat skoj. När det är dags för lucia slås kyrkans barntimmar och miniorerna ihop sig för att att sjunga. Det är något speciellt när små barn går med i luciatåg och sjunger.
I år ville Elin vara pepparkaksgumma. En väldigt söt sådan!

Mormor och Morfar följde oxå med och titta. Efteråt bjuds det på lussebullar och pepparkakor med saft alternativt kaffe.
Nedan finner ni ett litet klipp, tyvärr blev det lite suddigt.
Nu till lite inredning..
Mattan har kommit och vi har fått upp rullgardinerna från Mairo. Nu börjar vi se ett resultat, vi vill bara byta ut bordet till ett runt vilket kommer göra det mer luftigt.
Smilla är på typ dag 13-14 i löpet och i veckan har hon varit riktig knepig. Hon har gått undan från oss och lagt sig på ställen som hon aldrig brukar ligga på... sen ligger hon och blänger på oss. Riktigt tjurig faktisk.
Hon har nog PMS och det vet vi ju hur det brukar kunna vara...
På måndag åker jag till tyskland för att gå på SAP utbildning för jobbet. Vi ska uppgradera vårt administrativa system på jobbet. Jag kommer hem torsdag natt. Så här länge har jag inte varit borta från barnen och Smilla någon gång tror jag. Känns lite jobbigt, Vi åker 5,30 på måndag morgon. Så det blir att kliva upp tidigt. På fredag har Elin lucia firande med förskoleklassen. Nu kommer tiden gå så fort fram till Jul men jag är faktiskt färdig med alla julklappar så det är så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar