söndag 11 december 2011

Äntligen hemma!

Flygresan hem gick bra, trots stormen. Jag tror nog att det beror på att vi flög från Frankfurt och var uppe på höjd när vi passerade Danmark. Min kollega bytte flyg i Köpenhamn och han sa att det var det värsta han varit med om när det gäller flyg.. Han påpekade att det var tur att jag inte var med på det flyget.
Denna bild möts vi av vid entren hos Lapp i tyskland.

Det blev inte många timmars sömn. Jag var hemma 02:15 och gick upp vid 6:45 för att vara med på Elins luciafirande i skolan.
Vilken skillnad mot dagistiden!! Dem sjöng högt och tydligt. Det märks att dem börjar bli stora.
Elin står längst upp i pepparkaksklänning
Kan säga att jag var trött på fredagskvällen.
Lördagen blev en tidig morgon. Vi skulle in och lämna Maja till sin dans redan kl 11 för repetetion innan uppvisningen. Vi stannade en sväng på stan för att köpa present till Elins kompis Miranda som hade kalas på lördagen. Mattias tog Mountainbiken och Smilla med sig på en lång tur. Hon har slutat löpa så det är så skönt att kunna släppa henne igen.
Ni må tro att hon var smutsig när hon kom hem!! Det blev en dusch för henne. Men vad nöjd hon var!
En trött och frysande SMilla som får bådde fleece tröja och filt på sig efter duschen!
På eftermiddagen åkte vi in till stan för att gå på Majas dansuppvisning. Hon har verkligen utvecklats.
Nedan kan ni se henne dansa. Maja är längst till vänster i blå tröja.

Söndagen har bestått av att steka köttbullar till julen samt en lång promenad med Smilla i skogen.
Smilla i sitt nya egendesignade halsband!

Oh jag får smaka en smörgåsbit av husse!

Skönt att få springa lös igen tycker Smilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar