söndag 18 december 2011

Fredag+lördag

Äntligen kommer helgen!
I fredags kväll var vi hos familjen Klerck, lilla julafton ägde rum. Det är en tradition som vi har haft i flera år. Vi träffas lite innan jul och äter tomtegröt och smörgås med julskinka. Vi brukar komma överens om en "upplevelse" som vi ska göra gemensamt. I år kommer det bli en film på Bio.
Barnen fick äta pepparkakshuset...godast var taket med nonstop på.
Smilla och Doris bara njöt av att alla var samlade.


På lördag morgonen åkte jag till brukshundsklubben för möte av uppstart av träningsgrupper. Det var riktigt många som var intresserade. Tror bestämt att det var hela 24 st. Jag och Smilla kommer prova på lydnadsklass I samt spår. Jag hoppas nu att det kommer bli bra och roligt.
Marita var där, kändes som om det var väldigt länge sen vi sågs. Marita och Walli-e har tränat lydnad ett bra tag nu så jag tror nog att hon har en del att lära ut till mig och Smilla.
Jag träffade även Margareta som har Tossan som även hon är en Welsh som kommer Redspots kennel. Kul att höra att allt var bra med dem. Margareta och Tossan kommer satsa på allmänlydnad samt rallylydnad. När vi kom hem började vi baka syltkakor med pepparkakskrydda. Resultatet var blev MUMS..

Knäck som blev mindre bra... får göra om senare

Smilla tog allt med ro...bara hon är där vi är så är hon nöjd

Skumtomtar måste vi ha när vi bakar..
Mattias jobbar i helgen, men det har varit väldigt mysigt ändå.


1 kommentar:

  1. Hej
    Har du lagt agilityn på hyllan? Eller fanns det ingen träningsgrupp?
    Hälsningar
    Leif o Selma

    SvaraRadera