torsdag 29 december 2011

Torsdag

Bad Mattias väcka mig när han åkte till jobbet, idag skulle jag nämligen hinna städa innan jag åkte till brukshundsklubben för att träna lite.
Jag tyckte faktiskt att det gick ganska bra idag. Smilla var på G och lyssnade och gjorde bra i från sig.
Här övade vi platsliggning. Smilla reste sig på typ 1;50 minunter... men gick väldigt bra ändå.
När vi kom hem så fixade vi lite lunch och både jag och Smilla fick duscha. Jag kan säga att mina kängor inte är svarta längre... helt grå av all lera. Apellplanen var så blöt så egentligen var det helt fantastiskt av hundarna att ligga kvar hela tiden under platsliggningen.
Nästa gång vi ses ska vi prova uppsökande. Jag har aldrig gjort det med Smilla men jag tror att hon klarar det galant. Hon är super på att spåra.
På eftermiddagen körde jag in Maja och Elin till bion och mötte upp Mattias som slutade jobbet. Vi lämnade tillbaka några kuddar som jag köpte igår på Åhlens för dem passade inte alls. Mattias passade på att fynda lite på MQ idag.
Själv köpte jag denna lampa idag.
Tittade på denna igår. Tyckte att den var väldigt speciell och kommer sticka ut i allt det "vita" hemma...
I morgon ska jag jobba, känns inte alls roligt. Känns som om jag skulle kunna vara ledig hur länge som helst. Men då blir det dyrt... Känns som om plånboken ska hållas stängd nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar