tisdag 3 januari 2012

Nytt år och nya möjligheter!

Ja nu är vi inne i 2012! Undrar vad detta år kommer att erbjuda. Jag ska försöka bli bättre på att se möjligheter än problem.. och tänka mycket positivt!!
Mitt mål i år/sommar är att lära mig och Smilla lydnadsklass 1 samt att träna lite agility. Jag hoppas väldigt mycket på träningsgrupperna. I morgon ska vi träffas och bestämma vilken tid och dag vi ska träna.
Jag har precis kommit hem från brukshundsklubben med Smilla där vi tränade tillsammans med Marita, Susanne och Pernilla samt Angelica.
Smilla ligger så avslappnat när vi fikar i klubblokalen

Platsliggning , enda gången jag fick upp telefonen...
Nyåret var trevligt och mysigt. Smilla reagerade inte på smällarna när vi var inne. När vi tog promenad ute blev hon rädd och ville hem så lite nervös var hon allt.
I söndags var jag och barnen hos Gammelmormor och fika

Maja och Gammelmormor

På kvällen tog Smilla sin chans att ligga på filten i soffan på mina ben. Skönt och mysigt!
I morgon ska jag jobba igen och Mattias är ledig. Vi turas om att vara hemma nu på lovet. Idag var min sista dag. På fredag är det ju röd dag så jag är ledig och då siktar vi på ett träningspass  till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar