lördag 14 januari 2012

Intensiv vecka!

Var i Danmark onsdag-fredag, väldigt givande kurs. Var alldeles slut när jag kom hem igår. Varför är jag så känslig på balansen. Hemsk landning på norrköpings flygplats. Den här gången kräktes jag. Usch!
Smilla blev superglad när jag kom hem. I torsdags natt sov Smilla i sin säng som är i köket. Det brukar hon aldrig göra. Hennes nattplats är nedanför vår säng. Mattias trodde det berodde på att hon saknade mig.... ja man kan ju alltid säga det iallafall. Inatt var allt som vanligt igen. Då sov hon nedanför våran säng. Maja filmade Smilla med min telefon när jag kom hem. Observera att nu hade hon lugnat sig när filmen börjar. Hon blir så glad så hon hoppar på två ben innan hon lugnar ned sig.
Mattias jobbar hela helgen. Jag hade tänkt åka till bruksis idag, men bestämde mig för att vara hemma med Mattias och barnen istället. Vi tog en lång promenad i skogen hela familjen istället.
Jag la ett ett personspår till Smilla i början av promenaden. När vi kom tillbaka så tog hon spåret galant, tror hon tappade spåret endast 1 gång men kom tillbaka i spåret. Jag filmade med iphonen, skakig film eftersom jag går samtidig. Men nedan ser ni hur duktig hon är.



På eftermiddagen ska jag åka och köpa lite nya blommor och lite lördagsgodis till mig och barnen.
Nedanstående bild fick jag som MMS när jag var i Danmark. Smillas sovplats på övervåningen när Mattias tränar på motionscykeln är saccosäcken.
Gos!

I morgon fyller mormor år så då blir det lite kalas och sen så ska jag och Maja på möte på nyköpings brukshundsklubb som ev ska starta upp en hundungdoms grupp. Ska bli spännande att se vad dem säger. Hoppas bara att det inte blir måndagar för då krockar det med Majas dans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar