lördag 28 januari 2012

Snö!

Oh vad Smilla tycker det är roligt att springa i snön! Så skönt att det har kommit lite snö. Allt blir så mycket ljusare och det blir en speciell tystnad ute. Jag tror ni förstår hur jag menar.
Fredagskvällen spenderades hos familjen Klerck. Doris och Smilla tyckte självklart att det var roligt att ses. Pernilla och jag tog en promenad och lät dem springa runt och busa på fältet.
Maja blev kvar hos Pernilla över natten så jag och Elin passade på att ta en promenad i skogen nu på lördagsmorgonen.
Mysigt. Elins kanin fick oxå följa med. Smilla tittade lite konstigt på "molly" och undrade om hon oxå skulle öva inkallning....
Hm ska du oxå träna inkallning...

Ja vi sitter väl snällt här och väntar då...

Snabb inkallning! så härligt när öronen fladdrar i farten!



Nu måste jag bromsa in för nu är jag framme...

Stenar är en favorit att hoppa upp på

Molly ville oxå vara med..


Smilla och Elin, men Smilla har fått syn på en fågel och vill bara hoppa ned..
I helgen jobbar Mattias, idag kommer vi bara ta det lugnt och mysa. I morgon ska vi till Mia (redspot´s) Smillas uppfödare. Doris och familj hänger på. Ska bli kul att träffa Mia, det var så länge sen. Smillas mamma Nynne ska ha valpar så snart får Smilla halvsyskon!

1 kommentar:

  1. Halloj där!
    Vilka underbara bilder på Smilla och den fina kaninen! Fast jag saknar information om hur det gick för Molly på inkallningen!?
    Vi fick ett mail att vi kom med på klicker kursen. Ni då??

    Ha det// Marita & Wall-E

    SvaraRadera