fredag 6 januari 2012

Sörmlandsleden och träning på bruksis

Idag har det verkligen varit härligt väder ute! Jag passade på att gå en bit på sörmlandsleden med Smilla medans barnen och Mattias var på Rosvalla och åkte skridskor.



Smilla älskar sin julklapp!



Stormen har satt sina spår
Vi var ute i 2 1/2 timme. Vi avslutade med att gå till "bonden" som säljer honung från egen biodling. Jag älskar verligen att ha tillgång till skog och natur och bondgårdar trots att vi endast bor 8 km från stan. Härligt!!
När vi kom hem åt jag lunch och så åkte Smilla och jag till Nyköpings brukshundsklubb och träffade Marita, Pernilla, Angelica och Susanne.
Det gick riktigt bra idag på träningen. Jag har inte lärt mig grunderna ännu på lydnadsklass 1 men vi körde en gemensam platsliggning och övade möten hund mot hund. En riktigt utmaning var att möte Doris...syrran men det gick oxå jätte bra. Övade lite inkallning och sen avslutade vi med gemensamt fika. Mysigt.
I morgon ska jag till oxelösunds brukshundsklubb för första träffen med lydnadsgruppen. Har lite delade känslor gällande denna träningsgrupp men har bestämt mig för att ge det en chans. På eftermiddagen får vi besök från Stockholm, Anders och Tina med familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar