söndag 30 september 2012

Dålig uppdatering

Denna vecka har jag varit i Danmark. Jag kom hem i torsdags kväll.
Jag tog ett tidigare tåg hem än vad jag brukar så jag var hemma vid 20 tiden. När jag kom hem hade familjen tänt ljus i hela huset och Maja hade bakat små brownies. Saft med sugrör i vinglas.... Så mysigt. Härliga barn jag har ;.)
Bilden är inte den bästa men jag väljer att visa den ändå. Så ni kan få en känsla för hur det såg ut när jag kom hem.
I fredags kväll var jag och Mattias på Bio. Barnen var hos mormor och morfar och åt fredagsmat och myste. Vi såg hypnositören. Den var helt klart sevärd. Huvudrollen hade Mikael Persbrandt och Lena Olin. Jag har läst boken och den var faktiskt bättre.
Idag har jag varit på Nyköpings brukshundsklubb på öppet hus. Där visade dem upp sig i skydd, lydnad, sök, spår, agility och rallylydnad. Polisen var däroch visade upp sig med en tjänstehund. Jag och Pernilla tillbringade i stort sett hela dagen på bruksis. När vi var där såg vi en annan Welsh, vi kommenterade att den såg så fin ut och att den kände igen Smilla och Doris, Vi trodde det var för att dem är samma ras. Men när han kom fram visade det sig att det var Svante! Svantes matte och husse var bortresta så han var där med en bekant som var hundvakt..

Doris gäspar

Doris ser helt förälskad ut i Svante!


I morgon är det rallylydnad igen :-)
Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar