lördag 1 september 2012

Lördag

Låg och drog mig länge idag innan jag och Smilla gick på morgonpromenaden. När vi var ute i skogen så stannade Smilla kvar en bit bort och jag fortsätte att gå. Jag tänkte att det måste vara något väldigt intressant eftersom hon inte kom när jag ropade...
När hon kom så förstod jag vad det var.... Människobajs!! tydligen väldigt gott!!! Fy sjutton. Ibland kan dem vara så äckliga!!
Jag och Maja åkte in till stan runt lunch. Hon fick ett presentkort på Make up store för att hon varit så duktig med att ta med Elin till skolan och hjälpt till med lämning och hämtning nu i sommar. På Make up store fick hon bli sminkad. Syftet var att hon ska lära sig grunderna och inte översminka sig.... Jag märker nu att många tjejer har brunkräm som inte alls stämmer överrens med hudfärgen och sminkar sig väldigt hårt.
Det som är bra med denna lektion är att vi får plocka ut smink för summan som lektionen kostade.
Med tanke på att Maja har känslig hy och lätt för att få vaglar så har Make up store bra smink. Nedan ser ni lite bilder på henne som jag tog när vi kom hem.






Läskigt att hon har blivit så stor!!

På eftermiddagen gick jag och Smilla Sörmlandsleden, så himla skönt!













När vi kom hem bakade jag kokoskaka, Det är min tur att stå i Tun kiosken i morgon när Maja spelar match.
Lördagsmiddagen bestod av pommes och korv... men ibland kan det vara riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar