söndag 1 juli 2012

Lördag-Stockholmsbesök och kantarell jakt

Maja har sovit hos Isak och Ida och Elin var hos Jonna på förmiddagen. Jag och Mattias gick ut i skogen och skulle se om vi hittade några kantareller. Det gjorde vi inte... men vi är ju inte så duktigta på att hitta skogens guld... iallafall inte i början av säsongen.
Däremot stötte vi på detta:

Det måste ju vara skelett från vildsvin.
Lite läskigt tycker jag, tur att vi inte mötte den levande...
Efter lunch åkte vi till min bror i stockholm. Vi skulle gratulera Fabian som har fyllt år. Som vanligt var det trevligt och god mat och fika. Fabian har blivit så lik min bror när han var liten.
Fabian

Elin och Fabian

Fabian

Storebror Vincent

Elin och Vincent

Maja

Mattias och Vincent
Denna smarta produkt kan ni hitta på designtorget.
En plastväska som man lägger i frysen så bildas det is i "fickorna" som kyler Rosé vinet.
I går kväll gick vi förbi vårt smultronställe och hittade lite smultron. Elin plockade och satte på strå. Smultronsmaken är verkligen sommar!!!
Jag tror att vi går dit idag och plockar lite till och kanske gör någon kaka på smultronen. Vi får se. Vädret verkar bli bra idag. Vi får se vad denna dag har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar