fredag 6 juli 2012

fredag

Oj nu börjar jag sova länge på morgonen... vaknade kl 9 i morse! Smilla sov så gott bredvid och visade ingen tendens på att vilja gå upp...
Vi åkte upp till spåret och gick morgonpromenaden i skogen. Härligt! Bra start på dagen. När vi kom hem så åt vi frukost. Därefter åkte vi in till stan en sväng. Har lite ångest. Köpte en klänning på MQ Bondelid. Visserligen 30 % men dyr ändå... tänkte att jag skulle ha den på Niklas 30 års fest. Men jag har öppet köp i 3 dagar.
Virkad kläning
Jag måste känna efter hur jag vill göra. Ja jag har ju 3 dagar på mig.
När vi kom hem gick vi en tur på sörmlandsleden. Jag tog med mig kameran men Mattias ville inte att jag skulle ta kort hela tiden... men några tog jag. Kanske inte så bra. Men men.





Hade på mig träningskläder när vi gick. Kan säga att det är ett träningspass för det går uppför en bra bit och vi gick fort. Men jag var tvungen att stanna några ggr. Plockade blåbär... det fanns en del. Tror att jag ska dit imorgon och plocka lite. Iallafall så att vi kan göra en blåbärspaj.
I slutet av promenaden mötte vi dessa.

Killingarna kom i måndags. Dem var 5 dagar gamla

Madicken

Elisabeth

Pappan

Mamman
Killingarna var så söta! Kan säga att dem gick inte dem studsade fram... så himla söta. Ägaren berättade att den första kom i måndags kl 10 och den andra 5 minuter efter och redan efter någon minut var dem uppe på benen och diade. Visst är det fantastiskt!!
I morgon skall jag springa spåret. Om mina benhinnor inte säger ifrån. Sprang igår och då gjorde det ont efteråt. Ja vi får väl se.
På kvällen ska vi till Ullis och Tord och grilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar