söndag 8 juli 2012

Söndag-regn!!!

Idag har det åskat och blixtrat och regnat hela dagen. Det är först nu ikväll som det spricker upp och då hoppas vi på att YR har rätt att det blir fint väder i morgon.
Idag har Maja tjejmiddag, det innebär att det är tre rättersmiddag, ansiksmask, Filmkväll
Vi får hålla på på nedre botten. Där brukar vi ju vara så det är inget problem. Det är fördelen med vårt hus. Barnen har hela övervåningen för sig själva. På övervåningen har vi två sovrum och ett jättestort allrum med tv.
Maja har gjort denna tårta helt själv. Jag kan säga att när jag har gjort denna "Britta" tårta så har den aldrig blivit så här fin!! Hon är duktig på att baka min Maja.


När jag skulle ta in korten i datorn så brukar det vara en del överraskningar på minneskortet. Den här gången var det Maja, Johanna och Elin. Dem stora tjejerna hade sminkat och gjort Elin snygg i håret.

Jag och Smilla tog en långpromenad i skogen nu i kväll. Hon har varit lite låg i någon vecka. Jag trodde att det kunde vara pga av fästinghalsbandet. Det är första gången som vi använder ett sådant. Tidigare har vi droppat i nacken och under sommarmåndaderna har vi haft pulver som vi lagt på maten. Men nu var det en hund i Pernillas närhet som insjuknade i Borelia. Hon var förlamad en morgon när dem skulle ta morgonpromenaden och då kände jag att det är minst risk att få fästingar med halsbandet så vi provar det ett tag. Men hennes humör har varit lite knepigt sista tiden men nu på kvällpromenaden så såg jag att hon nog har börjat löpa.
Hon har tvättat sig extra mycket i några dagar så det är säkert löp som är på g. Skönt med en förklaring om det nu är så.
Måste visa er ett underbart kort.
så här mysigt har Smilla det på morgonen! Husses lilla älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar