söndag 29 juli 2012

söndag

Jag och Smilla tog oss igenom 7.5 km spåret idag. Skönt efteråt. Mattias cyklade med ck dainon.
Vi åt lunch som bestod av rester!! Kantarell paj! Den blev super! Per Mobergs recept.
http://www.recept.nu/per_morberg/varmratter/agg_och_mejeri/vasterbottenspaj_med_kantareller/
Här hittar ni det receptet.
Mattias förbereder kantarellerna
Pajerna redo att gräddas i ugnen.
På eftermiddagen åkte vi in till stan och hämtade Elins glasögon. Hoppas nu att hon tycker att det är ok. Hon sa att hon såg inte lika suddigt på långt håll så det är ju bra.
Vi bestämde oss för att åka på utflykt till ett café som ligger mellan Bettna och Flen. Det hade varit ett reportage i lokaltidningen om cafét så när vi kom var det väldigt mycket folk där och fiket tog inte mot fler beställningar.... jaja det var bara att acceptera läget. Då bestämde vi oss för att leta efter skatt!!!
geocaching!!!
Maja har en app i sin mobil som visar om det fanns någon "skatt" i närheten. Jajamensan. Någonstans vid Bettna kyrka.
Vi följde kartan och efter ett tag hittade vi den!
Redo att gå på skattjakt


Här ska den vara!!

Kyrkan

Under en hundbajs soptunna satt den!

Det var en lista med namn på personer som varit här före oss.
Vi fick gå in i kyrkan för att låna en penna för att skriva dit våra namn. Sen satte vi tillbaka den under tunnan.
Vi fick en trevlig familjeutflykt. Smilla var självklart med. Nu sover hon så gott. Hon blev trött efter våran löptur :-)
I morgon är det jobb igen. Jag har cyklat 8 av 10 dagar och jag räknade ut att jag sparat 250 kr på att cykla.. så nu tänker jag cykla denna vecka oxå för då kan jag med gott samveta köpa mig något onödigt klädesplagg.....

I fredagskväll gick jag och Elin ut med Smilla i skogen själva. Mysigt, jag tog några bilder med iphonen. Här kommer dem.


Elin satt och åt blåbär! Vilken lyx vi har i Sverige!!
Det är intressant att vara själv med Elin, hon pratar, pratar, pratar . Vi var väl ut i en timme och jag säga att hon inte var tyst en minut...
Hon ville även träna Smilla lite så vi körde en inkallning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar