fredag 29 juni 2012

jaga solen....

I morse gick jag upp tidigt för jag skulle klippa mig 9;15. Direkt efter skulle vi till stranden. Vi hade tänkt stendörren men Mattias upplyste oss att det skulle bil sämre fram på dagen och att det skulle blåsa rejält. Kl 9 var det vindstilla och så skönt...
När jag kom hem packade vi ihop badgrejorna och tog med oss engångsgrill och åkte till Rinkeby. Där mötte Pernilla upp med familjen och syrran Doris såklart.
Vi hann inte mer än att komma fram så blåste det upp och det blev molnigt. Barnen badade en gång och sen åkte vi hem till oss och grillade korven istället. På altanen var det skönare.
Maja följde med familjen Klerck hem då hon skulle sova där.
Jag satte mig i solstolen när dem hade åkt och somnade. Så skönt! När jag vaknade till så åkte vi in till stan för att köpa lite mat och leksak till kusin Fabian som vi ska åka till i morgon. Han har fyllt år.
Mattias och Elin köpte en drake på leksaksaffären. Vi gick till parken och ni må tro vad den flög. Hela linan var ute 50m!!


Smilla var med i parken lekte :-)



Hur kan en tunga bli så lång??



När jag kom hem var jag tvungen att gå och titta på våra äppelträd. Får vi några äpplen till hösten?
jajamensan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar