torsdag 8 september 2011

slutet av veckan närmar sig!

I måndags och tisdags var jag på kurs så det blev ingen agility kurs.
Jag har nu börjat med kontaktövningar med Smilla på morgon promenad och kvällspromenaden. Jag har det korta kopplet och ber henne gå fint och klickar varje gång hon tittar upp på mig. Det går riktigt bra! Nu ska jag bara få in lite störning och se om hon fortfarande går fint och tittar på mig... I morse såg vi tre katter och det gick inte alls att gå fint och titta på mig :-) Katterna är ju så intressanta! Jag måste hitta ett bra sätt att avbryta hennes beteende där. Godiset är inte intressant heller. Så jag måste nog hitta en annan lösning.
Mattias jobbar hela helgen och vi andra ska sälja bröd på tuna marknad samt åka till Torshälla på söndag för match.  Där i mellan måste jag hinna ta en sväng på stan för att kolla lite termobyxor till Elin, Vinterjacka till Maja.
Hörs lite senare, projektet i trädgården är i stort sett färdigt. Lägger ut en bild lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar