söndag 18 september 2011

Helg :-)

Majas match blev som sagt inställd i lördags så vi tog en sväng in till stan och köpte en vinterjacka till Maja på intersport. I år blev det en röd parkas jacka. Väldigt fin. Vi passade även på att stanna till på RUSTA då dem hade flytt rea 50%. Det fanns inte mycket kvar. Men vi köpte ett agility hinder till samt en 5m tunnel och en platt tunnel. Så nu kan vi bygga en liten bana hemma.!
Efter det så åkte vi till Trosa möbler då vi sett en soffa som skulle kunna passa oss där. Vi slog till! Det var några veckors leveranstid. Typ vi får den V48. Känns som om vi tar snabba och stora beslut nu... förra helgen ny bil och denna helg soffa....
På lördagskvällen tog vi det lugnt.
Idag söndag vaknade jag tidigt och kunde inte somna om. Jag gick ut med Smilla redan kl 07.20. Trodde inte att jag skulle möta någon vid den tiden så jag hade inte ens borstat håret. Men självklart fanns det fler morgonpigga idag... men men det är tur att man inte är så petig med hur man ser ut.
Vid 10 tiden gick jag och Mattias en bit på sörmlandsleden. Den här delen har vi inte gått förut. Jätte fin skog.
Vi hittade massor av trattisar, fyllde två "bajspåsar" väldigt snabbt. Några gula kantareller hittade vi oxå.





Det kändes som vi gick i regnskogen
Nu ska jag göra en tårt botten, det är visst någon som fyller 25 i morgon... I eftermiddag ska jag och Mattias börjar på buggkurs! Vi lovade det i ett svagt ögonblick på en kräftskiva...så nu är det bara att gilla läget. Vi lyckades värva Peter och Anna-Karin och Niklas och Therese oxå. Vi får väl se om jag tar med mig kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar