fredag 16 september 2011

Äntligen fredag!

Den här veckan har varit smått hysterisk! I går skulle jag åka till kontoret i Danmark. Den här gången skulle jag åka själv! Det blev en tidig morgon för att kunna åka med morgonflyget till köpenhamn från Norrköping. Jag hade lånat pappas GPS men inte ens den kunde rädda mig... jag måste verkligen ha det sämsta lokalsinnet. Jag irrade bort mig och hamnade i ett industriområde!! GPS skrek: gör en u-sväng. Jag blev sjukt stressad för att inte hinna med planet. Men jag stannade upp och bestämde mig för att åka tillbaka mot E4 och följde skyltarna mot flygplatsen och då gick det bättre. Jag hann i tid!! Jag skulle ta tåget tillbaka för att komma hem lite tidigare än med sista flyget. Då blev jag åksjuk av att åka X2000.. Jag har kännt av det hela dagen i dag på jobbet och haft en huvudvärk. Ett tag kändes det som om jag skulle bli sjuk, men jag tror det var sviter av åksjukan.
Idag har Smilla varit hos gammelmormor. Man såg hur glad hon var när vi kom fram till gammelmormor. Mormor hade förberett lite mat till henne med köttbullar i... och ärligt talat så vet jag hon ger Smilla lite godsaker. Men jag väljer att blunda för det. Det är ju kul för Smilla att få bli bortskämd också.
Jag har börjat på fotokurs! Äntligen!! Jag har valt att gå för en fotograf som har en utbildning via nätet.
Nu ska jag lära mig använda systemkameran och på sikt även photshop.
Har börjat läsa om bländare. " Bländaren bestämmer hur mycket ljus som kommer släppas in i kameran. Ett lågt bländartal (2,8) innebär en stor ljusöppning och ett högt tal (22) en liten ljusöppning. Bländarstorleken påverkar dels vilken slutartid kameran kan använda, dels hur stort skärpedjupet blir."
Lågt bländartal

Högt bländartal
Ser ni någon skillnad?
Matchen blev inställd för Maja i morgon då det andra laget hade många sjuka. Så det innebär att vi inte behöver stå i kiosken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar