måndag 2 april 2012

Räv

Oh jag måste bara berätta. I morse var jag och Smilla med om något så häftigt. Det kändes som om vi satt med i en "ett med naturen" film. Är så frustrerad att jag inte filma med iphonen. Jag får väl skylla på att jag var så trött och så förvånad.
Smilla satt och gjorde nr 2. Då kommer en hare rusandes från våran gata. Efter haren kommer en räv! Den springer bara 5-10 meter från oss och in på dagis gården efter haren. Haren springer ut från dagiset och korsar gatan precis framför oss och efter kommer räven. Båda springer ut på åkern och där satt ytterligare en hare. Tror nog att hararna var i maskopi med varandra... dem splittades och sprang åt varsit håll. Räven blev förvånad och visste inte vilken han skulle springa efter.  Smilla blev helt exalterad av allt, tänk er lukten så nära....men ändå inte..
När vi kom tillbaka från vår morgonpromenad ser vi räven på åkern och den satt still och såg ut att äta.. så kanske fick han tag i en ändå.
Det var helt sjukt att få stå så nära och se allt på nära håll. Jag blev så förvånad att räven var så stor!!!
Ja det var dagens upplevelse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar