fredag 2 november 2012

November - en tung månad

Tidsomställningen förra veckan har påverkat mig negativt, nu är det mörkt när jag går ut på morgonen och mörkt när jag kommer hem från jobbet. Eftermiddagspromenaderna i skogen har varit bra för mig.
Elin har varit sjuk hela lovet. I morgon är det 1 vecka. Feber, förkyld och krupphosta. Tycker så synd om henne. Maja har varit iväg på roliga saker och Elin får vara hemma. I morse hade hon över 38 grader igen. Igår var det 39 grader. Men det som är så fantastiskt är att med alvedon i kroppen är hon precis som vanligt.
Jag beklagade mig för Mattias att jag tyckte att det var jobbig just nu, i onsdags hade han och barnen tagit fram en tacopaj och tänt massa ljus när jag kom hem från jobbet. Det fick mig på lite bättre humör. Dessutom hade dem handlat en pumpa som vi gjorde iordning. Det gäller att bryta vardagslunken, om ni förstår vad jag menar.


Det färdiga resultatet

Jag har varit ledig torsdag och fredag. Så skönt. Nu får jag lite dagsljus.
Jag och Smilla har tagit våran vanliga morgonpromenad i skogen. Tänk vad många hundar vi träffade i skogen idag. Det märks att det är en vardag då vi träffade många som vi aldrig träffat förut.
Men några som vi kände igen träffade vi. Olle med Ara och Lasse med Bella och så två vallhundar som jag inte kommer ihåg vilken ras dem är. Men dem är inte vanliga. Pälsen är som dreadlocks.


Vi stannade till vid vår grusplan och tränade lite fot. Hon var så taggad idag! riktigt roligt!. Nu är vi uppe i 15 steg som hon aktivt tittar upp på mig. Vi försökte på några högersvängar och det gick super!!! Hoppas verkligen att hon kan visa sig från denna sida på söndag när vi ska till Caroline för privalektion.
Nu på eftermiddagen körde vi ett pass till och det gick lika bra den här gången. Nu har vi ju ingen störning så vi får väl se hur det går på söndag.
När jag kom hem satt barnen och pärlade och hade tänt min nya ljustake från Ikea.

Den är annorlunda men häftig!

Ikväll kommer vi nog åka till min morfars grav och tända ljus. Jag tycker det är så rofyllt på kyrkogården med alla ljus.
Gör vi inte det ikväll så gör vi det i morgon.
Om vi alla är friska kommer jag och Smilla åka till bruksis i morgon och vara med på rallylydnaden . Träningsgruppen kör igång.
Jag har även anmält mig till en heldags kurs i rallylydnad som är nästa helg. Jag har inte fått någon kallelse ännu, men vi hoppas vi kommer med. Det är Caroline som håller i den. Vilket kommer bli väldigt bra, för då har vi hunnit med en privatlektion innan och hon lär känna oss ännumer och vet då vad vi behöver träna på.

2 kommentarer:

  1. Det låter så kul att fixa pumpa, tror vi ska testa på det här hemma=)

    SvaraRadera
  2. Det är ju rasen Bergamasco som ni har träffat ser jag. Häftig päls!!
    Kram Marita

    SvaraRadera