tisdag 6 november 2012

Tisdag kväll

Sitter i soffan med tjock kofta och filt. Jag och Maja har precis gått igenom hennes omdömen och allt ser bra ut. Det är skönt.
Söndagens träning hos Caroline gick inte alls bra, känner mig så besviken. Det som har gått så bra med fotgåendet hemma. Hos Caroline gick det inte alls. Allt annat var så mycket roligare och fot visste hon knappt vad det var.... Hon hade ingen energi eller glädje. När vi har tränat på vår grusplan går svansen hela tiden och hon är på helspänn och vet exakt vad hon ska göra.
Jag vet att det inte är lätt och att vi kommer få jobba mycket, men jag kan inte rå för att jag känner så.
Reflektionen blir att jag ska bli hård när jag ställer krav på Smilla, jag tänker inte godkänna ett halvdant fotgående. Jag måste vara tydlig och visa att det är fel genom att markera och börja om och börja om.
Kom gärna med tips hur ni har gjort.
Jag kan inte ursäkta detta med att welshen är sådan... som ras.
Jag ska gå en heldagskurs i helgen i rallylydnad som Caroline har. Jag hoppas att det kommer gå bättre.
Ikväll har jag och Maja åkt till vår honungsleverantör. En bonde vid palstorp. Honungen går åt här hemma nu när vi alla har ont i halsen och vill dricka te med honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar