lördag 11 februari 2012

skridskoåkning, Bowling och Melodifestivalen

Igår hade Maja bowling med sin klass. Elin var hemma hos Miranda och hade mysfredag med tacos.
Jag och Mattias gick på Fazana tillsammans med Maja och Johanna innan bowlingen. Vi åt pizza. Herregud dem börjar verkligen bli tonåringar...
Johanna och Maja

Maja
Idag har jag och Pernilla varit ute vid söra och grillat korv och åkt skridskor. Självklart var hundarna med. Idag var det inte så kallt ute, typ -5 grader. Men gud vad vi frös efter vi hade fikat och grillat korv. Men mycket frisk luft fick vi!
Smilla och Doris sprang och busade på sjön.
Doris

Smilla

alla barnen

Elin

Isak

Maja

Ida

Elin dricker varm choklad

Maja
Det blev tre korvar över. Dem slängde vi ut i snön så hundarna fick spåra upp bitarna. Det grejade dem galant.
Så här såg Mattias ut när han skulle ut och cykla. Själv förstår jag inte hur han kan utsätta sig för det. 2 1/2 timme var han ute och cykla...

Läste preics på FB att några i Majas klass har fått magsjukan och jag som träffade dem igår... Dessutom fick Evelina, Mirandas lillasyster det i natt. Elin träffade ju hela den familjen igår...
Undrar hur stora oddsen är att vi klarar oss.. Ungarna har ätit vitpepparkorn här ikväll.
Nu har jag gjort en blåbärspaj och ska poppa popcorn till mello!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar